Aluksi kesäni ei alkanut niin hyvin, koska oli kaikenlaista ihmissuhde sotkuja ystävien kanssa, mutta onneksi siitä lopulta selvittiin ja menin viettää kaverin valmistujaisjuhlia, kun hän valmistui merkonomiksi. Se oli ensimmäinen kerta kun näin hänen kotinsa. Olin miettinyt kuumeisesti mitä antaisin hänelle valmistujaislahjaksi, kunnes sain mahtavan idean antaa hänelle aidon Guessin kaulakorun! Jonka olin joskus aikoinaan ostanut yhdeltä yksityiseltä myyjältä facebookin kirpputoriryhmästä. Kaulakoru oli onneksi käyttämätön ja uusi, joten sen kehtasi hyvin antaa lahjaksi :). (Onneksi hän piti lahjasta). Kaverin valmistujaisjuhlat meni hyvin ja oli tarjolla kaikkii hyviä ruokia. Valmistujaisjuhlien jälkeen selvitin joten kuten ongelmia erään kaverin kanssa ja mietin minkälainen kesä tänä vuonna on tulossa? Ajattelin ettei tästä kesästä tulisi mitenkään niin kiva kuin aikasempina kesinä, koska olin niin paljon yksin omassa kämpässä neljän seinän sisällä, eikä ystäviäkään pystynyt nähdä ihan joka kerta, kuin olisi halunnut. Tajusin että tämä oli ensimmäinen kesä jonka viettäisin ilman perheen jatkuvaa seuraa. Myönnän ettei alkukesä ollut mitään ruusuilla tanssimista, mutta onneksi sain hyviä uutisia, kun sain työkokeilupaikan Stadin ammattiopiston omistavalta työpajalta nimeltä Woodoo verstas ja aloitin siellä heti kesän alussa. Kokeilin siellä tehdä kaikkee savesta tehtyjä lyhtyjä ja tonttuja tilaustyönä asiakkaille. Oli mukavaa aloittaa uudessa työkokeilupaikassa, eikä minua yhtään haitannut vaikka olinkin siellä koko kesäkuun enkä missään lomailemassa, koska ei ollut muutenkaan mitään erityistä tekemistä kesällä. Tapasin jonkin verran omia kavereitani viikonloppuisin ja töiden jälkeen, mutta en kuitenkaan kovin paljoo. Ihanin viikonloppu oli kuitenkin se kun olin päässyt Ote elämään kurssille Lahden kuntoutus keskukseen, aluksi siellä oli kaikkee tutustumisleikkejä ja psykologin luona käyntiä ryhmässä. Aluksi olin omissa oloissani, mutta välillä olin sosiaalinen joidenkin kanssa, muuten olin vaan yksin, kunnes kurssin viimeisenä iltana, kun olin vähän enemmän sosiaalisoitunut muiden tyyppien kanssa ja käytiin porukan kanssa Amarillossa syömässä, niin sen jälkeen päätin mennä heidän kanssaan ulos istumaan ja juttelemaan kaikkee syvällista. Me tutustuttiinkin toisiimme tosi hyvin ja meni ainakin yli puolenyöhön asti :D Niin siinä sitten kävi että niin lyhyessä ajassa olin saanut itselleni uusia mahtavia kavereita! Kurssin jälkeen olikin jo juhannus ja vietin sitä ihan vaan kotona kaverin kanssa leffoja katsellen ja herkkuja syöden. Tutustuin myös työpaikallani uusiin ihmisiin, varsinkin erään toisen samanikäisen tytön kanssa meillä oli paljon yhteistä, sillä hänkin oli opiskellut kuva-artesaani koulutuksen. Myönnän että töissä oli myös eräs kivannäköinen mies joka aina hymyili mulle ja tervehti ystävällisesti :) Juttelin hänen kanssaan small talkia ja meinasin melkein ihastua häneen, vaikka me ei tunnetukkaan kovin hyvin. Keskityin kuitenkin kiltisti vain työtehtäviini eikä miehiin. Viimeisenä työpäivänä vaihdoin sen samanikäisen tytön kanssa puhelinnumerot ja luvattiin pitää yhteyttä. Se on jännä miten niin lyhyessä ajassa voi saada itselleen uusia kavereita.

Pian tuli heinäkuu ja sain silloin viettää virallisesti omaa kesälomaa. Lomani alkoi mukavasti kaverin synttäreiden vieton merkeissä, joka täytti myös saman verran kun minä. Sovimme hänen kanssaan että voisi jäädä mulle yöksi, koska meillä menisi todennäköisesti aika myöhäseksi. Laitoin päälleni vihreän strasseilla koristellun bile mekon ja hopean väriset korkokengät. Tunsin sillä hetkellä itseni paljon viehättävämmäksi, mitä en yleensä tunne. Kaverini taas laittoi itsellensä mustan smokkipuvun, jossa hän näytti mielestäni aika hyvältä :) (Hän on siis minun miespuolinen ystävä).. Menimme ensin yhteen Helsingin kalleimpiin ravintoloihin nimeltä Kämp ja aloitin siellä siiderillä. Ajattelin etten haluaisi juoda liikaa, ettei menisi ihan överiksi... mutta toisin oli kuitenkin käynyt, kun jatkoimme matkaa Amarilloon ja otimme siellä yhteisen shamppanjapullon ja aloin siellä avautumaan hänelle joistakin minun elämän asioista ja nauroin huppelissa ihan tyhmille asioille... Baari illan jälkeen menimme takaisin minun asuntooni Myllypuroon ja kello oli jo aika paljon.. :P mutta otimme kuitenkin vielä vähän siideriä ja juttelimme siinä jotakin ennen kun menimme nukkumaan.

Minulla oli tosi kivaa viettää ystäväni synttäreitä, mutta sen jälkeen oli hieman tylsää ja yksinäistä. Mökille pääsin vasta heinäkuun puolessa välissä. Sen ajan yritin piristää itseäni näkemällä ystäviä ja harrastaa jotain kivoja asioita. Hyvällä tuulella lähdin seuraavana päivänä isän luota (koska olin jäänyt yöksi) ja lähdimme autolla mökille. Tuntui kivalta olla taas pitkästä aikaa mökillä kesällä, kun viime vuonna ei tullu käytyä töiden takia. Pikkusiskoni tuli myös mukaan mökille. Vietimme mökillä mukavaa perheen keskistä aikaa uimme, kävimme saunassa ja söimme yhdessä hyvää ruokaa. Seuraavana päivänä saimme ihania sukulais vieraita mökille, joita olimme odottaneet pitkään, että näkisimme heidät. Pidimme siskoni kanssa seuraa meidän 7-vuotiaalle pikkuserkulle ja leikimme hänen kanssaan kaikenlaisia leikkejä niin paljon, että siinä alkoi tulla itsekin ihan lapsenmieliseksi :P Teimme heidän kanssaan mukavan retken Högsåraan ja kävimme siellä ihanassa auringonpaisteessa kahvilla. Eläinrakkaana ihmisenä kävin silittelemässä valjaissa kiinni olevaa aivan ihanan sympaattista koiraa Högsårassa ja myös mökilläkin tykkään aina silitellä lampaita ja omaa lapsuuden kissaani Mollia. Siskoni lähti sunnuntaina takaisin Helsinkiin töiden takia ja mä jäin vielä isän kanssa mökille. Maanantaina myös meidän sukulaisvieraat lähtivät takaisin ja tuli vähän haikea olo... mutta onneksi me tavataan heitä vielä! 

Jäimme sen jälkeen isän kanssa kahden kesken mökille yhdeksi yöksi, ennen kuin lähdimme autolla kohti Turkua. Kävimme siellä ensin yhdessä museossa, olimme ravintolassa syömässä ja nukuimme hotellissa yhden yön ennen kuin lähdimme seuraavana aamuna aikaisin kohti laivaa, joka vei meidät Ahvenanmaalle, jossa en ollut käynyt koskaan aikaisemmin. Oli mukava tutustua Ahvenanmaan ympäristöön ja syödä paikallista Ahvenanmaan pannukakkua. Nukuimme yön yli purjeveneessä ja myöhemmin mukaan tulivat myös mun setä ja hänen vaimonsa, jotka omistavat veneen. Purjehdimme kohti Holman saaristoa ja yövyimme ainakin kahdessa eri satamassa. Nautimme hyvästä saaristolaisruuasta, saunasta, uimisesta ja myös hauskasta "saaristolaiselämää" youtube pätkästä, jossa puhutaan ainoastaan saaristolaismurretta. Nauroimme kaikki sille videolle vedet silmissä ja varsinkin mun oli vaikea lopettaa nauramista... Ennen kuin olimme Holmassa perillä niin halusin kovasti, että joku ystävistäni pääsisi myös mun mökille ja päätin kysyä ensin Heidiltä jos hän voisi tulla meidän mökille, mutta pitkän harkinnan jälkeen hän ei päässyt tällä kertaa tulemaan, koska hänellä oli muita menoja. Seuraavaksi kysyin eräältä toiselta kaverilta, jonka kanssa olin viettänyt hänen synttäreitä, mutta hänkin oli myös vähän epävarma pääsekö hän mun mökille. Ajattelin jo ettei kukaan kavereistani päässyt tällä kertaa mukaan mökille, kunnes kaverini lähettikin mulle viestiä että pääsee sittenkin tulee mökille. Loppu purjehdusmatkan olin iloisella tuulella ja odotin kaverini tuloa mökille. Sovimme hänen kanssaan niin, että hän tulee isäni kyydillä perjantai aamuna Holmaan ja mä odottelin mökillä siihen asti. Kaikki meni onneksi suunnitelmien mukaisesti ja heti kun kaverini soitti mulle, että he ovat tulossa veneellä perille niin lähdin heti iloisena kohti laituria. Heti kun näin kaverini pitkästä aikaan, niin olin aluksi vähän ujo ja hymyilin vaan, enkä tiennyt mitä sanoisin. Olin vain iloinen, kun hän pääsi pitkästä aikaan käymään mun mökillä. Meidän mukana oli myös tullut mun isän uusi naisystävä, joka on minusta tosi mukava ihminen. Rupattelimme siinä niitä näitä ja isäni alkoi lämmittää saunaa. Sillä aikaa minä, kaverini ja isän tyttöystävä istuimme terassilla syöden pientä naposteltavaa ja juoden hienoa shamppanjaa ja juttelimme siinä kaikenlaista. Oli mukavaa viettää kesän viimeisiä päiviä mökillä ihanien ihmisten seurassa, ennen kuin tulisin takas Myllypuroon. Jäimme kaverini kanssa muutamaksi päiväksi kahdestaan mökille, sillä aikaa kun isän tyttöystävä ja isä lähtivät Stadiin. Isä varoitti mua ja kaveriani, että parasta olla siistiä, kun tulee takaisin ja lupasimmekin pitää paikat siisteinä ;) Teimme ruokaa, kävimme saunassa ja muuta kivaa.. Pelasimme myös sulkapalloa ja Aliasta. Kävimme yhtenä iltana myös mun serkun luona illallisella ja sain pidellä sylissä serkkuni ja hänen vaimonsa lasta. Se oli niin suloinen! Kiltisti oli mun sylissä ;) He kävivät myös meidän mökillä illallisella.

Pian olikin aika jo palata takaisin arkeen ja etsiä töitä, mutta takana onneksi parhaimpia kesämuistoja tärkeiden ihmisten kanssa! <3