Kesä 2013 muutti mut kokonaan ja se oli unohtumaton kesä. Kaverini oli saanut tietää yhdestä Michael Jackson tapahtumasta. Luulin aluksi että niitä Michael Jacksonin muistomiittejä olisi vain Jenkeissä, mutta olinkin positiivisesti yllättynyt että niitä järjestetään myös Suomessa. Sitä ennen olin liittynyt yhteen Michael Jacksonin faniryhmään facebookissa. Aluksi en ollut siellä kovin aktiivinen, mutta myöhemmin päätin vain joskus koulun välitunneilla kommentoida niihin julkaisuihin miten paljon pidän Michaelista ja kuinka mahtava artisti hän on. Melkein heti niiden kommenttejen julkaisun jälkeen eräs MJ fani pyysi mua facebook kaveriksi ja olin siitä jotenkin aika positiivisesti yllättynyt ja hyväksyin hänet heti kaveriksi, pian sen jälkeen mulle alkoi tulla muitakin kaveripyyntöjä MJ faneilta ja hyväksyin myös nekin kaveriksi. Siitä lähtien aloin olemaan paljon aktiivisempi MJ faniryhmässä. Oli jo melkein toukokuun loppu ja toinen opiskeluvuosi suoritettu melkein loppuun asti ja oli vain muutama viikko ennen kesäloman alkuun. Kävin taas vaihteeksi koulun välitunneilla MJ faniryhmässä facebookissa ja siellä sattumalta huomasin yhden mielenkiintosen MJ fanin, joka oli myös Heidin kaverina facebookissa ja päätin myös itsekkin pyytää häntä kaveriksi ja hän hyväksyikin mut aika pian kaveriksi. Kun kesäloma alkoi niin vietin paljon aikaa MJ faniryhmässä ja laitoin sinne kaikkii julkaisuja. Olin aika immarreltu kun huomasin että muut fanit olivat paljon pitäneet mun jakamista julkaisuista Michael Jacksoniin liittyen :)

Kun viimeinkin oli enään vuorokausi aikaa Michael Jacksonin muistomiittiin ja ystäväni oli silloin mun luona yökylässä. Suunnittelin melkein koko illan Michael Jacksonille "korttia", kun taas kaverini oli jo tehnyt kortin valmiiksi. Mietin kuumeisesti mistä voisin tehdä sen muistokortin, jonka halusin mielelläni tehdä, koska Michael on mulle tärkeä artisti, mutta onneksi vihdoin keksin miten voisin tehdä sen kortin. Hyödynsin kortissani kierrätettyä violetin väristä kreppipaperia sydänten tekemiseen ja liimasin tulostetun kuvan MJ:stä silloin thriller aikakaudelta, jota olin joskus koulussa käyttänyt mallina piirtäessäni Michaelia. Kirjotin siihen myös jotain tekstiä koko sydämestäni ja silloin mua alkoi sydän tykyttää, kun kirjoitin korttiin vielä viimeisen lisäyksen, jossa luki että "I love you forever" joka oli omistettu MJ:lle koko sydämestä. Pidimme kaverini kanssa loppuillasta hauskaa niin kuin yleensäkin, kun on ollut meillä yökylässä. Jännitin vähäsen huomista Michael Jackson miittiä ja oli vaikea saada nukuttua. Aamulla kun heräsimme niin Billie Jean soi herätyskellon äänenä, oli ihana herätä siihen herätykseen. Laitoimme molemmat MJ paidat päälle, otimme kortit mukaan, vaikka aluksi meinasimme unohtaa ne ja lähdimme mun taksikyydillä rautatieasemalle. Odottelimme siinä että muitakin faneja ilmestyisi paikalle ja aloimme vähän ihmetellä missä kaikki muut ovat? Tunnistimme yhden MJ fanin Michael Jackson t-paidasta ja hän tuli meidän luokse kysymään muista MJ faneista. Hän oli meitä vähän nuorempi ja vaikutti mukavalta tytöltä. Huomasimme vihdoinkin muidenkin fanien tulevan paikalle ja muistan kun eräs nuorempi MJ fani tuli yhtäkkiä halaamaan mua ja kehui myös mun tekemää MJ korttia :). Kättelin muita paikalle ilmestyneitä faneja ja silloin myös tapasin ensimmäistä kertaa erään  MJ fanin, joka on kuulemma ollut tosi pitkään MJ fanina . Se oli hienoa nähdä hänet, koska hän on joskus ollut Michael Jacksonin Suomen keikalla vuonna 1997. Kun kaikki fanit olivat saapuneet paikalle niin lähdimme koko ryhmä suuntaamaan kohti pientä elokuvateatteri Orionia. Fiilistelimme siinä matkan aikana Michael Jacksonin musiikin tahdissa, joka kuului mankasta niin että myös varmasti kaikki muut paikalle olevat ihmiset kuulivat sen! Mutta en välittänyt ollenkaan mitä muut ihmiset ajattelivat meidän paraatista, koska sillä hetkellä oli muutenkin niin mahtava fiilis!! Vihdoinkin kun pääsimme Orion teatteriin perille ja jalkani olivat ihan puutuneet kävelystä. Näimme siellä Orionissa myös pari muutakin MJ fania, jotka olivat tulleet sinne valmiiksi. Kättelimme heitä ja lähdimme teatteriin istumaan valmiiksi. Mun vieressä istui se mun ystäväni ja eräs toinen opiskelukaverini. Odotin jännittyneenä Michael Jacksonin History konsertin alkamista valkokankaalta ja silloin kun valkokankaalle ilmestyi Michael, olin aivan sanaton ja teki mieli kiljua siinä vaiheessa, muut kyllä kiljuivat, mutta mä olin vielä sen verran ujo etten uskaltanut lähteä mukaan. Konsertin keskivaiheessa lähdimme kuitenkin muiden mukaan fiilistelemään ja muistan kun eräs MJ fani huusi että onpas Michaelilla hyvän näköinen peppu! :D Ja meitä alkoi silloin huvittaa ystäväni kanssa. Silloin kun Michael esitti lavalla you are not alone biisin niin siitä tuli vahvasti mieleen Michaelin mahtava voima, mutta samalla oli myös haikea olo.. Michael Jacksonin konsertti katselun jälkeen lähdimme kaikki yhtä matkaa kohti Olympia stadionia ja mukaan oli myös tullut paljon muitakin MJ:n fanittajia. Matkalla Olympiastadionille päin tutustuin siinä samalla joihinkin muihin MJ faneihin ja juttelin heidän kanssaan. Otettiin yhteiskuva meistä kaikista faneista ja mä olin tietenkin loogisesti edessä, koska olen kaikista lyhyin :). Olympiastadionilla ripustimme kaverin kanssa  MJ kortit aitaukseen ja otimme siellä paljon kuvia. Pääsimme myös kaverini kanssa yhteiskuvaan erään toisen fanin kanssa. Miitti oli minusta tosi hieno ja ihana!! ja päätin että tänne miittiin on pakko päästä myös ensi vuonna. Sain tutustua siellä ihaniin ihmisiin joiden kanssa oli paljon yhteistä. Michael%20Jackson%20muistomiitti%20010.j