Melkein heti, kun tulin takaisin omaan kämppääni Myllypuroon, niin aloitin aktiivisesti etsimään töitä ja kävin myös säännöllisesti työhönvalmentajan luona. Oli mulla siinä heti mökkireissun jälkeen seuraavana aamuna ollut työhaastattelu taidemuseo työtä varten, mutta en valitettavasti saanut paikkaa. En lannistunut asiasta vaan jatkoin aktiivisesti työnhakua ja soitin myös erääseen Gloria nimiseen kulttuurikeskukseen Helsingissä, jota työhönvalmentaja oli suositellut mulle ja antoi mulle sen paikan yhteystiedot. Kun olin soittanut siihen paikkaan niin sovin siellä tutustumiskäynnin ja laitoin sen ylös kalenteriin. Etsin myös netistä muita vaihtoehtoja mihin voisi hakea töihin ja kiinnostuin eräästä myynti ja markkinointityöhön liittyvästä koulukiusaamista vastaan suunnitteleva tuote yritys. Lähetin sinne työhakemuksen ja sain melkein heti seuraavana päivänä työhaastattelukutsun siihen paikkaan. Jännitin työhaastattelua, mutta onneksi työhaastattelu meni hyvin ja olin valmistautunut siihen jo edellisenä iltana. Pääsin siihen paikkaan uudestaan käymään ja ehkä mahdollisesti myös työsopimuksen tekemiseen. Kun tulin seuraavan kerran torstaina käymään siellä työpaikalla ja minulle oltiin neuvottu mitä työssä tehdään ja minulle alkoi paljastua, että tässä työssä onkin kyse vain puhelinmyynnistä... vaikka luulin työhön liittyvän toisenlaista työtä. Kärsivällisesti olin kuitenkin kuunnellut kaikki nauhoituspätkät koneelta malli puhelinmyyntisoitoista ja sen jälkeen kuulemma munkin piti kokeilla soittaa asiakkaille, vaikka työsopimusta ei ollu vielä tehty. Yhtäkkiä mulle iski ahdistus ja epämiellyttävä tunne etten tulisi viihtymään paikassa ja että tämä puhelinmyynti ei sopisi mulle. Yritin päästä eroon tuntemuksistani ja ajattelin vain että tärkeintä on jos saisin edes jonkinlaista työtä, mutta pitkän harkinnan jälkeen tajusin sen ettei ole pakko tehdä sellaista työtä jossa ei viihdy.. Keräsin rohkeutta ja menin sanomaan rehellisesti vastaavalle työnantajalle etten ole sopiva henkilö tähän työhön. Olin helpottunut kun pääsin pois tilanteesta ja lähdin junalla takaisin kotiin. Nyt ainakin tiesin että minua kiinnosti eniten päästä töihin Glorian kulttuurikeskukseen. Tästä ainakin opin että työpaikkailmoitukset kannattaa aina katsoa hyvin huolellisesti läpi, ennen kuin alkaa lähettää hakemusta.. Mutta ei siitä asiasta sen enempää. Soitin jonkin ajan kuluttua Gloriaan ja kysyin olisiko vielä mahdollista päästä harjoittelijaksi ja minulle sanottiin puhelimessa, että viimeistään maanantaina tietäisi jos pääsen sinne paikkaan töihin. Lopulta kävi hyvä tuuri että sain työkokeilupaikan Glorian kulttuurikeskuksessa. Aluksi en tiennyt yhtään mitä tekisin Gloriassa, kunnes tällä hetkellä olen harjoitellut videon leikkaamista ja projisointia, joten alan jo toivottavasti pikku hiljaa tajuamaan mitä teen :) muuten olen pääasiassa kirjoitellut blogia Glorian tapahtumista. Olen viihtynyt paikassa hyvin ja toivon että olisi ehkä mahdollista jatkaa samassa paikassa vielä joulun jälkeen. 

Tässä on työpaikkani linkki, jonne olen myös päässyt kirjoittaa omia blogi päivityksiä: http://gloria.munstadi.fi