Pääsiäistä edeltävänä viikonloppuna lähdin junalla Imatran kylpylään ja lähdin taksilla toisen matkustajan kanssa kohti hotellia. Olin hotellilla joskus neljän aikaan jo perillä, eikä kukaan muu kavereistani ehtinyt tulla vielä paikalle. Lähdin hotellihuoneeseen viemään tavarat ja lyhyen luovan tauon jälkeen menin takaisin hotellin aulaan ilmottautumaan itseni lyhytkasvuisten infotiskillä. Menin vielä vähäksi aikaa hotellihuoneeseen siihen asti kunnes piti lähteä taksilla kohti teatteria ja mukaan oli myös tullut Jenni, jonka olen tuntenut pitkään lyhytkasvuisten tapahtumista. Olimme hyvin ajoissa teatterissa, oikeastaan ehkä vähän liiankin ajoissa ja yritimme siinä tappaa aikaa mm selaamalla älypuhelinta :P Saimme lippukassalta meidän teatteriliput ja oli taas ihanaa jälleen näkemistä kun tapasin ystäviäni pitkästä aikaan Alman ja Elisan. Teatterissa oli jännä tunnelma sekä teatteri esitys oli minusta kokonaisuudessaan hyvin toteutettu ja hyvä näytelmä. Näytelmän jälkeen siirryimme takaisin hotelliin ja minulle oli tullut viestiä Sannilta, joka on myös minun ystävä, että hän on jo hotellilla perillä ja oli etsinyt mua. Sovimme hänen kanssaan whatsapin kautta että näemme hotellin karaokebaarissa ja tulin melkein samantien sinne päin. Vaihdoimme kuulumisia ja nautimme hyvästä tunnelmasta. Myöhemmin samaan paikkaan tuli myös Alma ja Elisa, jotka olin itse kutsunut myös mukaan. Emme näe kovin usein toisia ja nyt tällä hetkellä olimme taas kaikki koossa, vielä puuttui Tia ja Melina, jotka tulivat seuraavana päivänä. Vietimme vähän aikaa hotellin karaokebaarissa iltaa, kunnes lähdimme pikku hiljaa takaisin omiin huoneisiin. Lauantai aamuna olin ajatellut mennä puoli yhdeksän maissa hotellin aamupalalle, että ehtisin olla samaan aikaan ystävieni kanssa, mutta minua nukutti jonkin verran niin menin vasta n. puoli kymmenen aikaan aamiaiselle, onneksi myös Sannin perhe oli tulossa samaan aikaan kun minä. Kun aamu oli käynnistynyt hyvin aamupalalla ja kahvia juoden niin menin yhteen luentosaliin, jossa meidät jaettiin kahen hengen ryhmiin hyvinvointipisteille. Ensin menimme sellaiselle luennolle, jossa oli aiheena ihmisten kiire ja tavaramäärä omassa kodissa. Aihe oli minusta kiinnostava ja pisti miettimään omaa vaatemäärää kotona ja ajattelin että sille asialle pitäisi tehdä jotain. Jossain vaiheessa oli pieni tauko, jonka aikana sai käydä vaikkapa syömässä lounasta. Mä olin sen ajan vain omassa hotellihuoneessa, koska osalla kavereista oli luento kesken. Tauon jälkeen siirryttiin viimeiselle luennolle jonka aiheena oli ravinnosta ja hyvinvoinnista. Siitä luennosta pidin eniten. Jäin miettimään sen luennon jälkeen omaa ruokailutottumuksia ja että syönkö varmasti ihan kohtuullisen terveellisesti? Hyvinvointipisteiden jälkeen ennen lauantain illallista ja yhteiskuvaa, mikä on yleensä ollut meidän lyhytkasvuisten yhdistyksen perinteenä aina joka vuosi niin lähdimme kavereiden kanssa kylpylään uimaan ja sieltä valmistautumaan illallista varten. Illallisen aikana aloin muistella viime vuotista lyhytkasvuisten 30-vuotis tapahtumaa, joka pidettiin Linnanmäen Caruzello ravintolassa ja muistan sieltä ihanan juhlallisen tunnelman. Se oli suoraan kuin jostain hienosta "Hollywood" juhlista :) Kaikki olivat laittaneet parastaan päälleen ja miehillä oli tyylikkään näköiset smokkipuvut. Tavallaan tunnelma oli haikea ja koskettava, koska siellä näytettiin kuvia vuosien takaa, kun olimme kaikki olleet pienestä lähtien lyhytkasvuisten tapahtumissa. Ilta oli aivan ihana ja se meni tärkeiden ihmisten, juomien ja kivojen miesten parissa. :)