InstagramCapture_a9de1e5e-495b-43ea-81ba

Jotkut voivat ihmetellä, kun hiustyylini on muuttunut välillä aika rajusti, kun joskus on ollut pitkät hiukset ja sitten taas lyhyet hiukset :D ja minulla on siis luonnostaan ollut aina lyhyet hiukset, eikä ne ole koskaan kasvaneet ihan olkapäähän asti. Se johtuu minun sairaudesta. Aluksi minulla oli ollut heti syntymän jälkeen kuulemma ihan tummanruskeat hiukset, kunnes sairauden takia kaikki hiukset lähti pois ja tilalle alkoi kasvaa ohuempaa vaalean väristä hiusta.

Olen aina pienestä pitäen halunnut itselleni pidemmät hiukset ja joskus kun olin 5-vuotias niin äitini vei minut erääseen Helsingin peruukkiliikkeeseen, koska luultiin ettei hiukseni enään kasvaisi niin paljon, mutta ala-asteella hiukseni olivat kuitenkin kasvaneet ainakin sen verran että ne sai hyvin ponnarille ja letille. Teini-iän vaiheessa kuitenkin toivoin välillä, että hiukseni voisivat olla edes hieman pidemmät ja paksummat, mutta en ollut tehnyt asialle mitään ja hiusten värjäämisellä olin saanut ainakin uutta ilmettä hiuksiini. Ensimmäistä kertaa olin kokeillut pitkiä hiuksia, kun shoppailin kerran hetken mielijohteesta Seppälästä hiustenpidennykset, jotka ei siis olleet aidoista hiuksista, joten ne olivat aika edulliset. Kokeilin sovittaa pidennyksiä omiin hiuksiini amatöörimaisesti, mutta en saanut ollenkaan hyvin laitettua. Vasta myöhemmin, kun aloitin toisen vuoden opinnot Bovallius ammattiopistossa, niin aloitin käyttää ensimmäistä kertaa koulussa hiustenpidennyksiä. Aluksi oli tosi hankala laittaa pidennyksiä aina joka päivä kouluun ja piti välillä pyytää joltain kaverilta apua. Jossain vaiheessa aloin oppimaan laittaa pidennykset edes vähän paremmin. Olin myös miettinyt peruukki vaihtoehtoa, koska ne olisi paljon helpompi laittaa, kuin hiustenpidennykset. En kuitenkaan silloin kehdannut käyttää peruukkia. Myöhemmin syksyllä, kun olin jo vuoden asunut omassa kämpässä niin olin päättänyt hankkia itselleni vähän laadukkaampia hiusperuukkeja ja niin olin tehnytkin, eikä onneksi maksanut omaisuuksia. Tässä kuvassa näette minun punertavan värisen hiusperuukin, joka on minun yksi suosikeistani. 

Haluaisin antaa pienen vinkin hiuspidennysten käyttäjille tai sitä harkitseville, että ne täytyy laittaa aina joka kerta huolellisesti omiin hiuksiin kiinni ohjeiden mukaan, eikä saa näkyä ollenkaan hiuspidennyksen rajaa, vaan se täytyy peittää omilla hiuksilla ja jos on tosi ohuet hiukset niin en välttämättä suosittele ensimmäisenä vaihtoehtona hiustenpidennyksiä. Kokemuksesta tiedän ettei ne välttämättä sovi ohuille hiuksille.