Olen siis aikasemmin tästä aiheesta kirjoittanut, mutta ajattelin, että tästä aiheesta on kuitenkin hyvä kirjoittaa/puhua enemmän, niin sen takia halusin tehdä tästä aiheesta toisen osan. Siinä artikkelissa jossa kerroin syksyn kuulumisista ja mainitsin siitä yhdestä tilanteesta missä minä ja ystäväni olimme yhdessä baarissa ja siellä oli tullut joku keski-ikäinen mies selittää miten on tottunut meidän kaltaisiin vähän erilaisiin ihmisiin, kun ystäväni on pyörätuolissa ja minä taas olen lyhytkasvuinen ja noin vähän yli metrin mittainen aikuinen nainen. Ei hän sinänsä mitään pahaa tarkoittanut, mutta minusta ei ole kovin fiksua tehdä siitä kauheen isoa numeroa ja se meni minusta vähän jo yli, kun se kyseinen mies halusi vertailla mun kanssa pituutta siellä baarissa julkisella paikalla. (En siis tietenkään suostunut siihen). Onneksi baarimikko tuli siihen jossain vaiheessa ja pyysi miestä meidät jättämään rauhaan ystäväni kanssa, niinpä kyseinen mies meni jonnekkin toiseen pöytään sepittämään omasta elämästään toiselle asiakkaalle baarissa. Itse kyllä ymmärrän sen, että ihmisiä vain kiinnostaa tietää lyhytkasvuisista tai muista vähänkin poikkeavista ihmisistä, mutta kunhan siitä ei tee liian isoa numeroa, vaan mielummin ottaisivat meidät vastaan ihan ihmisinä. Eniten ärsyttää se kun jotkut "normaalit" ihmiset luulevat olevansa jotenkin hauskoja, kun heittää jotain läppää lyhytkasvuisista tai muista poikkeavista ihmisistä, vaikka todellisuudessa se saattaa vain loukata ikävästi toisen itsetuntoa. Ylipäätään pitäisi aina kaksi kertaa miettiä ennen kuin sanoo. Olen myös sellaiseenkin tilanteeseen törmännyt ettei edes haluta tutustua tai jotenkin vierastaa tutustua lyhytkasvuiseen tai muuten erilaiseen ihmiseen, vaikka olemme kaikki ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset. Sekään ei tunnu kovin kivalta. Tälläisiä ajatuksia tuli mieleen lisää ihmisten ennakkoluuloista. 

<3Anni<3