Niin kuin olen "minä itse" artikkelissa maininnut että olen lyhytkasvuinen ihminen, eli se tarkoittaa sitä että olen normaali pituus standardien mukaan huomattavasti lyhyempi, kuin muut ja saan sen takia kuulla lähes joka päivä lasten ja nuorten ihmettelyä sekä pilkallista naurua.. valitettavasti. Ihmettelyn kyllä ymmärrän pieniltä lapsilta, jotka vielä tutkii ympäristöään, mutta toivoisin vanhempien osaavan selittää "miksi joku nyt on noin lyhyt?" ja voisivat vain kertoa sen että ihmisiä on erilaisia eikä alkaa liikaa hyssyttelemään.. sen takia että lapset oppisivat paremmin että on olemassa  paljon erilaisia ihmisiä.

Minulle on tultu monesti sanoo jotain hyvin ajattelematonta ja törkeetä, kun olen liikkunut kaupungilla, muistan vieläkin sen kerran kun kävelin rautatientorilla ja sitten mua vastaan tuli nuoria tyttöjä, jotka minut nähtyään alkoivat kuiskutella toiselle kaverille ja naureskelemaan samalla suoraan osoittaen muhun päin, kuin olisivat nähneet jonkun hauskan komedia leffan. Jälkeenpäin ajateltuna sellaisilla ihmisillä saattaa olla oikeasti itsellä heikompi itsetunto, kun täytyy tulla muille erilaisille ihmisille naureskelee. Minulle ollaan myös tultu kaupungilla nimittelemään "kääpiöksi" ja jopa ihan aikuisetkin ihmiset.. vaikka sitä sanaa ei minun mielestä saa enään käyttää tässä nyky yhteiskunnassa, koska kääpiöt ovat mielestäni satuolentoja, vaan oikea nimitys sille on lyhytkasvuinen. Muistan kun varsinkin teini-iässä se oli tosi vaikeeta aikaa kun ihmiset tuijottelivat ja osoittelivat, muutenki kun oltiin herkässä iässä.. Nykyään olen pystynyt olla välittämättä ihmisten tuijottelusta, mutta riippuu ihan päivästä. Varsinkin jos on ollu huono päivä niin silloin on vaikeampi olla välittämättä.

Haluaisin antaa kaikille ihmisille viisaan neuvon, joita on kiusattu/syrjitty erilaisuuden takia, että olemme kaikki kuitenkin samanarvoisia ihmisiä ja että olemme paljon vahvempia ja viisaampia kuin luulettekaan.